FAQ

Veelgestelde vragen

Sigma verf bestellen was nog nooit zo simpel bij Verfspecialist.nl!

Staat uw vraag er niet tussen? Neem gerust contact op: 0575 74 30 16

Hoe kan ik online verf bestellen bij Verfspecialist.nl
Weet u het product? U kunt dan gebruik maken van de zoekbalk op de site.
Zo niet, dan kunt u via onze uitgebreide verfkiezer op de home pagina uw keuze maken.
Vervolgens kunt u een kleur uitzoeken in de kleurenkiezer, het product betalen en
u kunt de volgende dag aan het werk!

Kan ik mijn bestelling ook afhalen? 
Ja, dat kan! U kunt uw bestelling na bevestiging van ons afhalen bij de kleurenservice balie achter in de winkel.
Indien voor 16.00 uur besteld, staat uw pakketje de volgende werkdag na 13.00uur voor u klaar.
Neemt u bij afhalen de bevestiging mee naar de winkel.

Klachten? Wat vervelend! 
Een klacht is heel vervelend, maar waar gewerkt word, worden fouten gemaakt zo ook bij ons.
Wij lossen dit altijd naar uw tevredenheid op, daar hoeft u niet aan te twijfelen. Als grootste Sigma specialist
zijn wij altijd bereid uw klacht in behandeling te nemen en samen met u te zoeken naar een passende oplossing.
Kijk voor meer informatie op onze ”klachtenpagina” 

Wat zijn de levertijden van de Sigma producten? 
Voor alle producten die wij aanbieden op verfspecialist.nl geldt een levertijd van 1 dag indien voor 16.00uur besteld;
dus de volgende werkdag al in huis! Mocht een product tijdelijk uitverkocht zijn, dan nemen wij z.s.m. contact met u op.
De levertijd zal dan maximaal 3 werkdagen bedragen.

Kan ik ook een bestelling plaatsen zonder in te loggen? 
Dat kan. Indien u inlogt kunt u uw bestelgeschiedenis bekijken, maar dit hoeft uiteraard niet.

Wat houd het webshop keurmerk in? 
Het Webshop Keurmerk werd opgericht toen de Consumentenbond bekend maakte de activiteiten met betrekking tot het Webtrader-logo te beëindigen. Veel webwinkels die na de uitvoerige screeningsprocedure het Webtrader-logo op de website mochten gebruiken, sloten zich toen aan bij het Webshop Keurmerk. De Webshop Keurmerk-voorwaarden zijn dan ook gebaseerd op de eerder door de Consumentenbond gehanteerde voorwaarden.

Kan ik een couponcode krijgen?
De Verfspecialist werkt met diverse acties. Onze klanten worden hier 4 keer per jaar van op de hoogte gehouden.
Deze codes worden dus niet incidenteel via de mail verstrekt tenzij daar een bepaalde afspraak over gemaakt is.

Wanneer en hoe wordt mijn bestelling aangeboden? 
Uw bestelling wordt via de beste vervoerders verstuurd, dit kan PostNL zijn of een vergelijkbaar bedrijf. Mocht u op het tijdstip van bezorging niet thuis zijn, zal het nogmaals op een later tijdstip aangeboden worden, u ontvangt altijd instructies in uw brievenbus. Tevens kunt u uw pakket volgen via het track en trace systeem.

Wat zijn de verzendkosten? 
De verzendkosten binnen nederland bedragen €6,75,- (Post NL)
Bij bestellingen boven de €100 betaald u geen verzendkosten! In veel gevallen heeft u uw bestelling dan gratis in huis geleverd!
De verzendkosten voor België en Duitsland bedragen €9,00

Hoe werkt het retourneren van een product? 
U kunt bij ons uw aangekochte producten retourneren met een begeleidend schrijven waarom het product geretourneerd wordt en een kopie factuur + rekeningnummer. Wij zorgen er voor dat het aankoopbedrag + verzendkosten zo spoedig mogelijk wordt terug geboekt.
De retourzending valt onder verantwoordelijkheid van de koper, deze kosten
kunnen wij niet vergoeden.
Zie voor de volledige uitleg op onze pagina verzenden en retourneren

Waar komen de Verfspecialist.nl producten vandaan? 
Al onze Sigma (en andere) producten zijn 100% Nederlandse artikelen en worden ingekocht via het originele circuit.
U kunt er dus zeker van zijn dat u recht heeft op alle garanties vanuit Sigma Coatings en andere fabrikanten.

Is uw kleur niet de gewenste kleur? 
Dat is vervelend! Indien de kleur niet klopt aan de kleurstaal, neemt u dan direct contact met ons op.
Is de kleur niet naar uw wens? Dan kunnen we u 20ml Colorex adviseren. Deze kleurstof vindt u
onder benodigdheden en vervolgens hulpmiddelen.

Hoe maak ik een account aan? 
Bij verfspecialist.nl is het mogelijk om een account aan te maken en hiermee uw bestelverleden terug te halen, ook houden wij u op de hoogte van aanbiedingen.
U kunt uw account rechts boven in beeld activeren.

 Hoe waarborgen jullie mijn privacy? 
Wij gaan vertrouwelijk om met uw privacy gegevens zie voor onze uitgebreide uitleg de pagina
privacy

Mijn bestelling is niet binnen gekomen en nu? 
Door omstandigheden kan het voorkomen dat uw bestelling later bij u thuis bezorgd wordt dan overeengekomen. Het beste is om nog 1 dag af te wachten, is het dan nog steeds niet binnen dan kunt u het beste contact met ons opnemen, wij gaan er voor u achteraan.

Kan ik mijn bestelling nog annuleren? 
Indien uw bestelling is geplaatst, gaan wij meteen over tot het mengen van het product, hierdoor is het niet mogelijk om de bestelling te annuleren.

De verfblikken en emmers zijn dicht geplakt met tape, klopt dat? 
Tijdens het vervoer gaat onze vervoerder uiterst secuur te werk met uw bestelling, toch kan het voorkomen
dat een doos een klap mee krijgt. De tape zorgt er voor dat het deksel netjes op het blik blijft zitten.

Hoe zorgen jullie ervoor dat mijn pakket heel aan komt? 
Wij pakken uw pakket uiterst secuur in met afval karton. Wij verzamelen door het jaar heen veel karton, dit wordt in eigen beheer
verwerkt tot opvulmateriaal. Heel milieuvriendelijke dus!

Waar dient het roerhoutje voor?
Iedere pot verf dient u voor het schilderen door te roeren met het roerhoutje.
Het kan immers altijd gebeuren dat er pigment onder in de pot is gezakt of
bij oudere verf klontjes zijn ontstaan. Het is verstandig om dit ook bij nieuwe verf te doen.
Zo sluit u in ieder geval alle risico uit.

Er staat een andere kleurenwaaier op mijn blik verf dan de vorige keer terwijl ik dezelfde kleur besteld heb, hoe kan dat? 
Er worden vaak nieuwe kleurenwaaiers gemaakt, daar in staan hele nieuwe kleuren, maar ook worden
goedlopende kleuren mee genomen in de nieuwe waaier. Dit heeft tot resultaat dat bepaalde kleuren soms wel
in 2 of 3 waaiers staan. Het gaat wel altijd om exact dezelfde kleur, dus geen zorgen!

Mijn gewenste kleur staat er niet tussen, wat nu? 
Het kan voorkomen dat er een bepaalde kleur niet beschikbaar is in de kleurenkiezer, deze kleur(en) kunnen we vaak wel gewoon voor u maken.
Bepaalde kleurenwaaiers zijn niet digitaal beschikbaar of er ontbreken enkele nummers. Geen nood. U kunt altijd contact met ons opnemen op nummer
0575 74 30 16 om af te stemmen welke kleur u wenst. U mag ook altijd een willekeurige kleur kiezen bijv. Ral 9010 (basiskleur) en vervolgens
in de opmerkingen noteren welke kleur / kleurnummer u wenst. Dan maken wij deze alsnog voor u op maat.